O nouă rundă de discuţii aplicate a avut loc, astăzi, 25 ianuarie, la sediul Consiliului Judeţean (CJ) Prahova, în vederea corelării marilor proiecte de infrastructură rutieră care vor tranzita Valea Prahovei.
În cadrul întâlnirii, propusă de către preşedintele CJ Prahova, Iulian Dumitrescu, reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA și cei ai firmelor de proiectare care se ocupă de studiile de fezabilitate şi proiectele tehnice pentru tronsonul Ploieşti-Braşov (al Autostrăzii A3 Bucureşti-Braşov), dar şi de cele ale şoselelor ocolitoare Comarnic, Azuga-Buşteni şi DJ 102I Băneşti-Valea Doftanei, alături de autorităţi publice locale şi judeţene au analizat variantele finale ale traseelor şi armonizarea acestora.

În acest sens, în vederea stabilirii unei infrastructuri unitare care are ca scop asigurarea fluenţei rutiere, au fost stabilite punctele de legătură ale variantelor ocolitoare, realizate de CJ Prahova, cu viitoarea autostradă ce urmează a fi construită de CNAIR. Mai precis, toţi factorii implicaţi au căzut de acord asupra zonelor de descărcare a traficului din viitorul tronson A3 în Drumul Naţional 1 şi centurile ocolitoare.

Traseele finale stabilite astăzi atât pentru variantele ocolitoare, cât şi pentru tronsonul A3 care va tranzita judeţul Prahova, vor permite CNAIR finalizarea celei de-a doua etape a Analizei Multicriteriale de Traseu, iar la nivelul Consiliului Judeţean se va putea trece la faza următoare de obţinere a avizelor şi lansarea procedurii de achiziţie publică aferentă proiectării şi execuţiei lucrării.

Vă reamintim că astfel de întâlniri au fost propuse de către preşedintele CJ Prahova, Iulian Dumitrescu, cu scopul de realizare a unor proiecte fiabile pe termen lung, dar şi implicarea CNAIR în construirea centurilor ocolitoare de pe Valea Prahovei, lucrări de infrastructură de o importanţă naţională şi care urmează a fi finalizate înaintea tronsonului A3 Ploieşti-Braşov.